Toyota - prawdziwa zmora dla mechanika - Filtr cząstek stałych fap/dpf w Toyota Avensis i Corolla

Poniższy filtry cząstek stałych fap/dpf stosowany w Toyota Avensis oraz Corolla. Producent zaczął stosowanie filtra wraz z wejściem nowych norm czyli po roku 2005 a do 2009.

 

Można się odmyślać, że w kolejnych egzemplażach został zastosowany system mający na celu redukcję NOx, wymaganą po 2010 roku. Takei sytemy powodują, że spaliny praktycznie są całkowicie zredukowane, a z rury wydechowej wylatuje czyste powietrze. (Niebawem, uzupełnimy o konkretny matriał zdjęciowy informację o systemach SCR i redukcji NOx.)


Obecny filtr, pokazany na poniższym zdjęciu stosowany był w silnikach 2.0 i 2.2 cm3. Niestety mimo zapewnień sprzedawców filtr dpf w "Tojotach" często się zapycha. Sprzedawca zapewnia, że tak nie jest bo filtr jes tuż za silnikiem, co tak naprawdę powoduje tylko duże utrudnienie dla mechanika usuwającego filtr dpf na czas jego naprawy.


Uwaga w tych modelach zdaża się, że urywa się katalizator wewnątrze filtra i powoduje uszkodzenie czujnika. Taka sytuacja zdaża się wówczas gdy naprzykład filtr jest już bardzo zapchany, co podowduje wysoką temperaturę wewnątrz oraz ciśnienie.


Poniższy filtr został usunięty z Toyoty Avensis by oczywiście zostać oczyszczonym. Proces czyszczenia i regeneracji fapa stanowi tajemnicę firmy. Ważne jednak jest dla klienta, że: nie jest to czyszczenie chemiczne, płukanie wodą czy acze. Te czynności mogą powodować zniszczenie filtra cząsteczek. Podobnie jak potraktowanie filtra palnikiem. Zdażają się niesty oszukani klinci, którym w takiej sytacji proponujemy nowy wkład filtra cząstek.


 


Czytaj więcej o regeneracji filtra cząstek stałych >>

 


Filtr do wielogodzinnej i wieloetapowej regeneracji należy przesłać pod adres:

Euro-Vat Consulting

ul. Strzelecka 62/64
64-010 Krzywiń

tel. 604 225 240

Filtr po udanej regeneracji zostanie odesłany w ciągu 2 dni. Na filtr dajmy pół roku gwarancji! W rzeczywistości jeśli pojazd nie ma awarii w układzie zasilania, powinien wystarczyć na jeszcze raz taką ilość kilometrów jak dotychczas przed pierwszą regeneracją fap dpf.