Instytut Transportu Samochodowego potwierdza innowacyjność i skuteczność naszej metody regeneracji filtrów cząstek stałych

Szanowni Państwo,

 

Pisanie przez nas o innowacyjnej metodzie stosowanej w regeneracji filtrów cząstek stałych nie jest tylko tanim chwytem reklamowym.

 

Niestety wiele firm kopiuje wręcz całe fragmenty z naszej strony lub pisze, że regeneruje najlepiej lub stosuje innowacyjne metody. Nasza firma jako jedyna ma na to dokumety z Państwowej instutucji jaką jesy ITS w Warszawie.

 

Nasze firma jako jedyna uzyskała opinię o innowacyjności metody od Profesora Andrzej Żółtowskiego z Instytutu Transportu Samochodowego. Oto fragmenty tej opinii:

 

 

Usługa ta jest zamkniętym procesem technologicznym rozpoczynającym się z chwilą otrzymania od klienta filtru do regeneracji, a kończy się zwróceniem klientowi filtra po regeneracji. W trakcie regeneracji kontrolowane są podstawowe parametry filtru, jakimi są opory przepływu filtru oraz masa zanieczyszczeń odłożonych w filtrze. W procesie technologicznym regeneracji uwzględniono odmienne właściwości różnych frakcji cząstek stałych.

 

To kompleksowe podejście pozwala przywrócić filtrowi cząstek stałych skuteczność bliską skuteczności nowego filtra w zależności od wielkości filtra. Istotnym elementem procesu technologicznego jest fakt, że regeneracji podlega sam wkład filtrujący wyjęty ze stalowej obudowy. Dzięki temu rozwiązaniu można dokładniej przeprowadzić proces czyszczenia filtra, lepiej ocenić wzrokowo efekt działań czyszczących jak i stan powierzchni filtra.


Innowacyjność opisanego rozwiązania polega na połączeniu zespołu wielorakich i wielokierunkowych działań mających na celu przywrócenie oryginalnej sprawności i skuteczności działania filtra


W wyniku zebrania kilkuletnich doświadczeń posiada ona własne know-how pozwalające jej na optymalny dobór parametrów.


Proponowana usługa regeneracji filtrów cząstek stałych pozwala na zmniejszenie popytu na nowe filtry jako części zamienne stając się alternatywą dla procesu utylizacji zużytych filtrów. Jest to korzystny kierunek z punktu widzenia ochrony środowiska, bowiem poprzez wdrożenie tej metody odpada problem składowania i utylizacji zużytych części pojazdów oraz zmniejsza się zużycie energii (i gazów cieplarnianych) potrzebnej do wyprodukowania nowych filtrów.


Przedstawiona usługa wymaga stosowania wyspecjalizowanej technologii regeneracji filtrów, charakteryzującej się znacznym zautomatyzowaniem procesu oraz troską o ochronę środowiska i zachowanie BHP na stanowiskach pracy. Cząstki stałe odkładające się w filtrach uważane są za związki toksyczne i czyszczenie filtrów powinno być prowadzone w warunkach szczególnej ostrożności ze względów BHP jak i w trosce o środowisko. Warsztaty samochodowe zajmujące się mechaniką pojazdową zwykle mają ograniczone możliwości i proces czyszczenia filtrów cząstek stałych przebiega w nich najczęściej w urągających wszelkim przepisom warunkach. Stosuje się różnego rodzaju płukanie i przedmuchiwanie, w efekcie których zgromadzone w filtrze cząstki stałe trafiają do środowiska, w którym pracują mechanicy.

 

dr inż. Andrzej Żółtowski

Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie