Kiedy trzeba zregenerować filtr?

Filtr cząstek stałych trzeba zregenerować, po pierwsze, gdy wymuszona, automatyczna regeneracja filtra cząstek stałych w pojeździe włącza się coraz częściej. Im szybciej filtr podda się regeneracji mechanicznej, do której konieczne jest wymontowanie filtra, tym mniejsze ryzyko, że filtr się uszkodzi.


Po drugie, gdy auto już wejdzie w stan awaryjny z powodu filtra cząstek stałych lub mechanik stwierdzi, że problemy z pojazdem wynikają z zapchanego filtra cząstek stałych.

 

W obu powyższych sytuacjach mechanicy próbują samodzielnie naprawić filtr albo poprzez regenerację elektroniczną czyli komputerową, albo chemiczną poprzez użycie środków chemicznych lub poprzez zastosowanie nowego filtra. W naszej ocenie te metody albo się nie sprawdzają i po kilku tysiącach kilometrów znowu pojawia się problem z filtrem cząstek stałych, albo są nieopłacalne.

 

Koszt regeneracji elektronicznej oraz chemicznej jest wyższy lub równomierny a znacznie mniej efektywny, niż kompleksowa regeneracja Euro-Vat.  
Regeneracja firmy Euro-Vat Consulting ma jedną wadę - wymaga wymontowania filtra z pojazdu i poddania go wielogodzinnej i wieloetapowej naprawie. Podczas naprawy wykorzystywane są bardzo drogie, opatentowane urządzenia.

 

Filtr przechodzi różne etapy i doprowadzany jest do stanu 97% sprawności. Metoda jest tak skuteczna, że ilość reklamacji jest zerowa. Jedyne sytuacje, w których filtr po regeneracji szybko się zapycha, są spowodowane złą diagnozą jednostki napędowej lub uszkodzonym silnikiem. Dlatego przed przesłaniem filtra do regeneracji koniecznie należy sprawdzić stan techniczny silnika i wykluczyć wszelkie awarie, które mogłyby mieć wpływ na pracę filtra cząstek stałych.

 

Po wykonanej regeneracji, kiedy filtr odzyskał swoje właściwości, należy go z powrotem odpowiednio zamontować a elektronik musi skasować powstałe błędy FAP/DPF.

 

Jednym z najczęściej regenerowanych filtrów cząstek stałych jest filtr fap/dpf w Volkswagenie Passacie B6, Golfie, Bora, Tiguan, Touran i podobnych oraz filtry do takich marek jak Mazda, szczególnie w Mazdach 3, 5, 6, 7,  Peugeot, Ford, Suzuki Grand Vitara.

 

Filtr do wielogodzinnej i wieloetapowej regeneracji należy przesłać pod adres:

Euro-Vat Consulting

ul. Strzelecka 62/64
64-010 Krzywiń


Filtr po udanej regeneracji zostanie odesłany w ciągu 2 dni. Na filtr dajmy pół roku gwarancji! W rzeczywistości jeśli pojazd nie ma awarii w układzie zasilania, powinien wystarczyć na jeszcze raz taką ilość kilometrów jak dotychczas przed pierwszą regeneracją.